Paniek…! Dat is wat ik om me heen hoor en voel. Want sinds Black Friday waren er al vertragingen bij PostNL (en wellicht ook bij andere pakketbezorgers). En nu alle niet-noodzakelijke winkels hun deuren hebben moeten sluiten, gaan mensen meer dan ooit hun spullen online bestellen. Maar ze realiseren zich ook dat het misschien langer gaat duren voordat bestellingen geleverd gaan worden. En gisteren kwam daar nog het nieuws overheen dat honderden PostNL servicepunten vanaf aanstaande maandag alsnog gesloten zullen zijn… Ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt: is het nog wel verstandig om online te shoppen? Ik kan je enigszins geruststellen! Natuurlijk kan ik niet voor alle webshops spreken en ook krijg ik geen harde toezeggingen van de pakketdiensten. Maar ik kan je in ieder geval iets meer uitleg geven en vertellen hoe het met de pakketstroom van Wol zo Eerlijk gaat. En waarin die afwijkt, in gunstige zin, van die van vele andere webshops (in ieder geval de grote ketens).
Veel webshops, in ieder geval de grotere, laten hun pakketten afhalen door de pakketdiensten als PostNL, DHL en DPD. Doordat het in de periode rond Black Friday en Sinterklaas extreem druk was, zijn er veel van deze pakketten blijven staan bij diverse webshops. En door de lockdown zijn de achterstanden alleen maar groter geworden. Gisteren kwam zelfs het nieuws naar buiten dat bij de Blokker nog 18.000 pakketten liggen te wachten op afhaling door PostNL… Bij Wol zo Eerlijk is niks blijven staan en dat zal ook niet zo snel gebeuren: ik laat namelijk nooit pakketten afhalen, maar breng ze persoonlijk naar de verschillende servicepunten van PostNL, DHL en DPD. Bij die servicepunten werden en worden dagelijks, vaak zelfs meerdere keren per dag, de pakketten afgehaald.
En ik heb nog meer positief nieuws: de achterstanden die er de afgelopen weken in de bezorging waren bij PostNL, lijken behoorlijk te zijn ingelopen. Althans, dat geldt voor de pakketten die bij de servicepunten worden ingeleverd, zoals de pakketten van Wol zo Eerlijk. Zo’n 95% van de pakketten wordt namelijk al de volgende werkdag bezorgd, zo blijkt uit mijn statistieken! Ook fijn om te weten: het PostNL servicepunt hier in het dorp, waar ik jullie pakketten inlever, heeft mij zojuist bevestigd dat ze openblijven. En ook mijn DPD en DHL servicepunten blijven open, dus ik heb meerdere mogelijkheden om jullie pakketten vlot te verzenden.
Rond de feestdagen is er ook een kleine wijziging, die voor jullie gunstig is. Want nu alle fysieke wolwinkels gesloten moeten blijven tot minimaal 19 januari, merk ik dat de vraag in de webshop flink stijgt. Dus mijn oorspronkelijke planning, waarbij ik in de periode 22 december tot 4 januari geen bestellingen zou verwerken en verzenden, heb ik voor jullie bijgesteld. Ik zal 2 tot 3 keer per week bestellingen blijven verwerken in de periode rond kerst en oud en nieuw. De tussenliggende dagen wil ik graag doorbrengen met mijn familie (en met een poes op schoot, onder de kerstboom). Uiteraard kun je gewoon bij mij terecht voor vragen en advies; bij voorkeur per mail. Dus wil je weten of bepaalde kleuren bij elkaar passen? Of een bepaald patroon geschikt is voor garen dat je op het oog hebt? Of heb je een andere vraag? Laat het me weten, ik denk graag me je mee.
Ondanks dat we in een moeilijke periode zitten met elkaar wens ik je fijne feestdagen en veel brei- en haakplezier!
Wol zo Eerlijk gaat stoppen! 50% korting op alles (m.u.v. al afgeprijsde producten en patronen) met kortingscode SALE50. Zie ook: Wol zo Eerlijk gaat stoppen
|