Hoeveel verzendkosten betaal ik?

Voor verzending binnen Nederland betaal je standaard een bijdrage van €5,95 aan verzendkosten; bij bestellingen boven de €100,- neemt Wol zo Eerlijk de verzendkosten voor haar rekening. Voor verzending naar België betaal je een bijdrage van €8,95 aan verzendkosten; bij bestellingen met een bestedingswaarde boven de €100,- neemt Wol zo Eerlijk de verzendkosten voor haar rekening. Wil je meer weten over verzenden, bijvoorbeeld kosten voor verzending naar een ander land? Bekijk de informatie hierover op de pagina klantenservice.

Mijn bestelling past volgens mij wel in een envelopje, waarom moet ik dan €5.95 verzendkosten betalen?

Bestel je maar een klein product, dat in theorie in een envelopje past? Ook dan betaal je de standaard bijdrage in de verpak- en verzendkosten van €5.95 (bij bestellingen boven de €100,- neemt Wol zo Eerlijk de verzendkosten voor haar rekening). Om de kans op schade en zoekraken zoveel mogelijk te verkleinen, worden alle bestellingen verzonden in een degelijke verpakking. Meestal in een goed verpakte doos, terwijl kleine, platte producten als brievenbuspakje (met track & trace) worden verzonden. Verzendkosten zijn veel meer dan de kosten van een verzendlabel: denk ook aan verpakkingsmaterialen, inpaktijd, administratieve verwerking, toeslagen van vervoerders, verzekeringskosten e.d. In 99 van de 100 gevallen dekt de bijdrage in de verpak- en verzendkosten van €5,95 lang niet de daadwerkelijke totale kosten. Het heeft dus geen zin om te vragen of jouw bestelling in een envelopje met een postzegel mag en of je dan korting op de verzendkosten kunt krijgen. Door een bestelling te plaatsen bij wol zo Eerlijk aanvaard je de voorwaarden zoals door de webwinkel opgesteld.

Hoe kan ik bestellen en betalen?

Een uitgebreide toelichting op het bestelproces bij Wol zo Eerlijk wordt beschreven onder het kopje klantenservice. Voor het betalen van jouw bestelling kun je kiezen uit verschillende veilige betaalmethoden, mede afhankelijk van het land waarin je woont. Zodra je tijdens het plaatsen van jouw bestelling je gegevens hebt ingevuld, krijg je te zien uit welke betaalmethoden je kunt kiezen. Meer informatie vind je eveneens onder het kopje klantenservice.

Hoe kan ik een kortingscode ontvangen?

Wol zo Eerlijk werkt met eerlijke prijzen. Dat betekent dat er te weinig marge is om te stunten met prijzen of te strooien met kortingsbonnen. Af en toe wordt er wel een kortingscode weggegeven. Omdat we iets te vieren hebben bijvoorbeeld. Of om onze trouwe klanten te bedanken. Wil je dergelijke acties niet missen, schrijf je dan in voor de Nieuwsbrief van Wol zo Eerlijk (zie onderaan op de homepage).

Kan ik korting krijgen als ik grote hoeveelheden bestel?

Wol zo Eerlijk werkt met eerlijke prijzen. Dat betekent dat alle klanten bij Wol zo Eerlijk de prijzen betalen zoals in de webshop vermeld. Bestel je voor meer dan €100,- (met verzendadres in Nederland , België of Duitsland) dan krijg je wel korting: je betaalt geen verzendkosten, die neemt Wol zo Eerlijk dan voor haar rekening. Dit geldt voor alle klanten, dus ook als je als ontwerper, blogger of winkelier bestelt. Wol zo Eerlijk is een winkel, geen groothandel.

Wat betekent 'nabestelling'?

Wanneer je in de webshop ziet staan ‘kan nabesteld worden’ of de melding ‘in nabestelling’ krijgt, betekent dit dat het betreffende product niet direct uit voorraad leverbaar is. Vaak staat er dan op de betreffende productpagina duidelijk vermeld wanneer de levering verwacht wordt. Staat er verder geen specifieke levertermijn bij, dan moet je rekening houden met enkele dagen extra levertijd. Indien je een bestelling plaatst met 1 of meerdere producten ‘in nabestelling’, wordt de gehele bestelling (dus ook eventueel door jou bestelde producten die wel gewoon op voorraad zijn) pas verzonden zodra de bestelling compleet is. Neem bij twijfel of onduidelijkheid hierover contact op met Wol zo Eerlijk.

Ik heb geen bevestigingsmail ontvangen. Hoe weet ik of mijn bestelling gelukt is?

Jouw bestelling is pas definitief als de betaling succesvol is gedaan. Je ontvangt hierover een e-mail ter bevestiging. Heb je geen mail ontvangen? Het kan betekenen dat de betaling niet geslaagd is. Controleer bij jouw bank (of bijvoorbeeld je PayPal account) of de betaling daar afgeschreven is. Is de betaling wel geslaagd, maar heb je toch geen mail ontvangen? Kijk in de spam-box van jouw mailbox of de mail daar in beland is. Is dat ook niet het geval? Dan kan het zijn dat je een tikfoutje in je mailadres hebt gemaakt. De mailserver van Wol zo Eerlijk kan dan de bevestigings-mail niet succesvol verzenden. Neem bij twijfel contact op met Wol zo Eerlijk. We kijken graag even met je mee!

Krijg ik ook een factuur?

Ja, je krijgt altijd een factuur (met BTW-specificatie) bij jouw bestelling. Uit duurzame overwegingen printen we die niet voor je uit en zul je de factuur dus ook niet in je pakketje aantreffen. Facturen worden digitaal verzonden. Je krijgt deze als bijlage, in PDF-formaat, meegestuurd met de mail waarin Wol zo Eerlijk bevestigt dat jouw bestelling is afgerond.

Hoe snel krijg ik mijn bestelling geleverd?

We doen ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Bestellingen worden doorgaans binnen 1-3 werkdagen verzonden (met uitzondering van nabestellingen). De uiteindelijke levering hangt af van de snelheid van de bezorger. Onder normale omstandigheden levert de bezorgdienst jouw pakketje de volgende werkdag. Voor een meer specifieke toelichting en actuele levertijden, lees verder op de pagina klantenservice.

Door welke bezorgdienst krijg ik mijn bestelling geleverd?

Wol zo Eerlijk heeft er alle belang bij dat jouw bestelling zo snel en zo zorgvuldig mogelijk bij jou wordt bezorgd. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij een servicepunt?

Wil je jouw bestelling graag zelf afhalen bij een DPD of PostNL servicepunt bij jou in de buurt, bijvoorbeeld omdat je je pakjes liever niet bij de buren laat bezorgen of weinig thuis bent overdag? Tijdens de bestelprocedure kun je ook kiezen voor ‘Afhalen bij servicepunt’. Jouw bestelling wordt dan verzonden naar een servicepunt bij jou in de buurt. Daar kun je het afhalen op een moment dat het jou uitkomt. Staat de optie ‘Afhalen bij servicepunt’ niet in het rijtje verzendopties? Dan heb je alleen producten in je winkelmandje die als briefpost of als brievenbuspakje verzonden worden.

Waarom kan ik niet 'Afhalen bij servicepunt' selecteren?

Staat de optie ‘Afhalen bij servicepunt’ niet in het rijtje verzendopties? Dan heb je alleen producten in je winkelmandje die als briefpost of als brievenbuspakje verzonden worden.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen bij Wol zo Eerlijk?

Jazeker! Wol zo Eerlijk is webwinkel met ook een ‘stenen’ winkel, in Vries (Drenthe). Mocht je je bestelling willen afhalen, kan dat in de winkel op afspraak. Kijk voor de mogelijkheden voor het inplannen van een afspraak op de pagina De winkel in Vries.

Kan ik mijn bestelling ook op een ander adres laten bezorgen?

Jazeker! Mocht je je bestelling op een ander adres willen laten bezorgen, vink dan tijdens het bestelproces “Verzenden naar een ander adres” aan. Handig, voor als je iets wilt laten bezorgen op je werk, je vakantie-adres of rechtstreeks naar degene aan wie je de bestelling kado wilt doen bijvoorbeeld.

Hoe zit het met de levering van digitale patronen?

Voor gratis te downloaden patronen geldt dat je ze via een directe link op de website zelf kunt downloaden. Voor alle andere patronen – waar je voor moet betalen – geldt dat je ze via de mail krijgt nadat je je je bestelling hebt geplaatst. Voor een meer specifieke toelichting lees verder op de pagina klantenservice.

Kan ik makkelijk producten retourneren?

Je kunt je bestelling altijd zonder opgave van redenen binnen de zogenaamde “afkoelingsperiode”, aanmelden voor retourneren: je hebt 14 dagen bedenktijd. Vanaf het moment van aanmelden van je retour – binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling – heb je nog eens 14 dagen de tijd om het product retour te sturen. Zie voor uitgebreidere uitleg hierover de Klantenservice pagina, onder de kop Retouren.

Welke kosten worden wel en niet vergoed bij retourzendingen?

Stuur je de gehele bestelling retour, dan betaalt Wol zo Eerlijk jou het volledige aankoopbedrag terug, dus ook de verzendkosten die je (eventueel) hebt betaald voor het laten bezorgen van je bestelling. Alleen de kosten voor het retour zenden van jou n aar Wol zo Eerlijk zijn voor jouw eigen rekening. Stuur je slechts een deel van jouw bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van dat deel van de bestelling teruggestort op je rekening. Stuur je slechts een deel van je bestelling terug en is de waarde van het deel van de bestelling dat je houdt onder de €100,- (drempel gratis verzending)? Dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het retourbedrag.  Dus ook al heb je in eerste instantie geen verzendkosten betaald, dan kunnen die alsnog achteraf berekend worden en in mindering worden gebracht op het retourbedrag. De kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening.

Hoe zit het met garantie?

Voor artikelen die je aanschaft bij Wol zo Eerlijk geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel “in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren”. Het houdt in dat het product moet voldoen aan wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten. Wanneer je een product ontvangt waarbij dit niet het geval is, zorgen wij in goed overleg zo snel mogelijk voor een passende oplossing. Zie ook de pagina Garantie & Klachten

Heeft Wol zo Eerlijk een webwinkel keurmerk?

Wol zo Eerlijk is WebwinkelKeur gecertificeerd. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Bij een door WebwinkelKeur gecertificeerde webwinkel heb jij als klant de zekerheid dat:

✓ Contactinformatie goed vindbaar is en door WebwinkelKeur gecontroleerd is
✓ Je zonder problemen gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ WebwinkelKeur kan bemiddelen bij geschillen
✓ Je echte klantbeoordelingen over Wol zo Eerlijk kunt delen en bekijken
✓ Wol zo Eerlijk heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode

Wil jij weten wat de ervaringen zijn van andere klanten? Lees het op de WebwinkelKeur pagina met beoordelingen over Wol zo Eerlijk. Wil jij anderen laten weten wat jouw ervaring is met Wol zo Eerlijk? Schrijf direct zelf een beoordeling op WebwinkelKeur.nl

Hebben producten van Wol zo Eerlijk een keurmerk?

Sommige producten in deze webwinkel hebben een keurmerk, zoals het GOTS gecertificeerde katoen. De meeste leveranciers van Wol zo Eerlijk zijn echter te kleinschalig om de doorgaans hoge kosten die gemoeid zijn met keurmerken te kunnen dragen. Kosten die doorberekend zouden moeten worden. Liever houden deze bedrijven hun prijzen zo laag mogelijk voor mij en dus ook voor jou.

Hoe kom ik op een mailinglijst (nieuwsbrieven) terecht?

Wanneer je vóór 28 januari 2018 eens een bestelling hebt geplaatst bij Wol zo Eerlijk, werd jouw mailadres toegevoegd aan de mailinglijst van Wol zo Eerlijk. In de privacy verklaring van destijds stond in dat kader vermeld dat je door een bestelling te plaatsen akkoord ging met deze toevoeging. Echter zijn we tot het inzicht gekomen dat we jou liever zelf laten kiezen of je de nieuwsbrief wilt ontvangen en zodoende wordt sinds 28 januari 2018 jouw mailadres niet meer automatisch aan onze mailinglijst toegevoegd bij het plaatsen van een bestelling. Sta je op die mailinglijst, maar wil je de nieuwsbrieven liever niet meer ontvangen? Je kunt je te allen tijde eenvoudig afmelden: via de ‘afmelden’- link die onderaan elke nieuwsbrief staat of door contact op te nemen met Wol zo Eerlijk. Sta je nog niet op de mailinglijst en wil je de nieuwsbrief wél graag ontvangen? Je kunt hiervoor zelf kiezen door tijdens het bestelproces het vakje voor “Ja, ik wil de nieuwsbrief ontvangen” aan te vinken. Of door jezelf aan te melden via de homepage bijvoorbeeld.

Heb ik te maken met een veilige webshop?

Wol zo Eerlijk hecht veel waarde aan een betrouwbare en veilige internet omgeving. Daarom is deze website beveiligd met een SSL (Secure Sockets Layer) certificaat. Dat kun je zien aan het webadres in je browser: in de balk staat “https” in plaats van “http” en het adres begint met een hangslotje. Jouw gegevens worden veilig verzonden, zonder het risico dat ze in handen vallen van derden. Zowel het bekijken van deze website als het volledige betaalproces zijn op deze manier beveiligd. Door op het hangslotje te klikken, kun je zien door wie en voor welke periode het certificaat is uitgegeven.

Hoe gaan jullie om met mijn persoonsgegevens?

Wanneer je een bestelling plaatst in de webshop vragen we je om persoonsgegevens te verstrekken. Deze gegevens worden gebruikt om de bestelling te kunnen verwerken. Wij zullen deze gegevens niet combineren met andere persoonlijke gegevens waarover wij beschikken. Naam en adresgegevens worden alleen gebruikt voor het correct afhandelen van vragen en bestellingen. Bijvoorbeeld zodat de bezorger jouw brievenbus of voordeur weet te vinden, om jouw bestelling correct af te leveren. Verder vragen we een telefoonnummer op te geven. Dit omdat we graag snel contact met je willen opnemen over jouw bestelling, mocht dit nodig zijn. Bijvoorbeeld als je vergeten bent je huisnummer in te vullen.

De zogeheten ‘verplichte invulvelden’ hebben betrekking op gegevens die we nodig hebben om jouw bestelling zo snel en goed mogelijk te kunnen verwerken. We zullen daarom ook nooit vragen naar jouw geboortedatum of iets dergelijks. Die informatie hoef je niet met ons te delen; we hebben het niet nodig om jouw bestelling te verwerken. Tijdens het afrekenen kun je een zogeheten ‘optionele’ vraag tegenkomen. Waar je op mag antwoorden, maar dit hoeft niet! Zoals de vraag “Hoe ben je bij ons terecht gekomen?” Door een dergelijke vraag wel te beantwoorden, help je Wol zo Eerlijk om de dienstverlening te verbeteren. Meer weten? Lees ons volledige privacybeleid.

Hoeveel garen heb ik nodig?

Wil je weten hoeveel garen je nodig hebt voor een bepaald patroon? Bij de patronen die je hier op de site kunt vinden, staat duidelijk vermeld hoeveel garen je nodig hebt. Maar wil je garen uit deze webshop gebruiken voor een ander patroon? Lees in het blogbericht “Grammen en meters” hoe je kunt uitrekenen hoeveel garen je nodig hebt.

Garens op streng: hoe pak ik dat aan?

Sommige garens hebben de vorm van een bolletje, andere garens worden in de vorm van een streng geleverd. Bij garens op bol kun je direct beginnen met breien of haken; met de draad aan de buitenkant of met de draad aan de binnenkant. Bij een streng gaat dat niet (tenzij je de boel snel in de knoop wil hebben…). Het garen is in een grote ‘ring’ gedraaid, die je eerst tot een bol moet winden. Hoe je dat doet, lees je in het blog Wol winden.

Zijn de garens van Wol zo Eerlijk geschikt voor de wasmachine?

Wanneer garens in deze webshop geschikt zijn voor de wasmachine, staat dat duidelijk vermeld op de productpagina: vlak onder de korte productomschrijving staan een aantal kenmerken opgesomd, zoals de aanbevolen naalddikte en het gewicht. Als het garen in de wasmachine mag, staat in dat rijtje kenmerken ook ‘machinewasbaar’. Staat het er niet expliciet bij vermeld? Dan kun je er van uitgaan dat handwas aanbevolen is voor dat garen. Meer informatie vind je ook in het blog Wassen en Blocken.

Kan ik ook een Kadobon bij Wol zo Eerlijk bestellen?

Ja, je kunt bij Wol zo Eerlijk diverse cadeaubonnen bestellen. Je kiest zelf welk bedrag je wilt besteden, vanaf €10,-. De Wol zo Eerlijk Cadeaubon is geen digitale voucher, maar een echte, papieren kadobon die per post naar het adres van je keuze wordt verzonden. Op de bon staat een unieke code die de ontvanger kan invoeren bij het bestellen in de webshop.  Bestel direct online je Wol zo Eerlijk Cadeaubon.

Waarom worden er verzendkosten berekend als ik met een cadeaubon betaal?

Heb je voor meer dan €100,- aan producten in je winkelmandje gelegd en betaal je deze deels met een cadeaubon? Dan kan het zijn dat er toch verzendkosten in rekening worden gebracht. Voorbeeld: Je bestelt voor €120,- aan producten en verzilvert daarbij een cadeaubon van €50,-. Er blijft dan voor jou nog een bedrag van €70,- over om te betalen. Dat is het bedrag waar naar gekeken wordt als drempelwaarde voor wel of niet gratis verzending. Omdat die waarde van €70,- onder de €100,- ligt, worden er verzendkosten in rekening gebracht. Pas als het bedrag onder de streep, dus dat wat jij daadwerkelijk betaalt, boven de €100,- ligt, kom je in aanmerking voor gratis verzending.

Kan ik mijn bestelling ook laten inpakken als cadeau?

Ja, je kunt bij Wol zo Eerlijk jouw bestelling als cadeau laten inpakken. Gebruik hiervoor het opmerkingenveld tijdens het bestelproces: schrijf in dit veld de tekst “graag inpakken als cadeau”, eventueel gespecificeerd. Dus of het een kado is voor een verjaardag of voor Sinterklaas of Kerst bijvoorbeeld. Jouw bestelde producten worden dan alvast mooi ingepakt. Je betaalt niks extra voor het inpakken. Gewoon service!

Kan ik bij Wol zo Eerlijk terecht voor hulp bij het handwerken?

Ja, je kunt bij Wol zo Eerlijk terecht met vragen over breien of haken. Mits het betrekking heeft op garen en/patronen die bij Wol zo Eerlijk zijn aangeschaft. Je kunt je vragen per mail stellen, onder vermelding van ordernummer (online bestellingen) of aankoopdatum (aankopen in de winkel in Vries). Heb je je garen en/of patronen elders aangeschaft, wordt je verzocht bij die betreffende winkel advies in te winnen of hulp te vragen bij bijvoorbeeld een breiclub of handwerkcafé. Wol zo Eerlijk is een winkel, geen handwerkschool of breiclub.