Klantenservice
Bestellen
Bestellen bij Wol zo Eerlijk is eenvoudig:
1. Selecteer de gewenste producten, wijzig eventueel het aantal en klik op de button ‘in winkelmand’.
Je wordt nu automatisch naar het winkelmand overzicht gestuurd.
2. Controleer of je winkelmand klopt, wijzig eventueel aantallen en klik op ‘winkelmand bijwerken’. Wil je nog meer producten toevoegen, kies dan voor ‘verder winkelen’. Wil je je bestelling afronden? Vul een eventuele vouchercode (bijvoorbeeld cadeaubon-code) in. Wil je je bestelling zelf afhalen i.p.v. thuisbezorgd krijgen, vink dan de optie ‘afhalen bij Wol zo Eerlijk’ aan. Kies je voor de optie ‘afhalen bij PostNL servicepunt’, dan kun je je pakketje zelf afhalen bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt, wanneer het jou uitkomt (let op: vanaf 1 september 2019 worden pakketjes bij PostNL servicepunten nog maar 1 week bewaard). Onderaan komt het totaalbedrag van de bestelling te staan, inclusief eventuele verzendkosten. Om verder te gaan, klik op ‘Doorgaan naar afrekenen’.
3. Vul op het volgende scherm je persoonlijke gegevens in onder het kopje ‘factuurgegevens’. Wil je je bestelling op een ander adres laten afleveren? Vink het vakje voor de zin ‘Verzenden naar een ander adres’ aan en voer hier het adres in waar de bestelling naartoe moet worden verzonden. Eventuele aanvullende opmerkingen kun je kwijt in het veld ‘bestelnotities’.
4. Kies vervolgens de gewenste betaalmethode.
5. Lees de algemene voorwaarden en het privacybeleid van Wol zo Eerlijk en vink het vakje aan als je hiermee akkoord gaat.
Wanneer je klikt op ‘Ga verder naar iDeal’ (of een andere gekozen betaalmethode) of op ‘Bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling geplaatst. Je gaat hiermee een betaalverplichting aan.
Betalen
Bij Wol zo Eerlijk heb je keuze uit vele betaalmethodes, ook wanneer je vanuit het buitenland wilt bestellen. Het hele proces van bestellen en betalen verloopt via een beveiligde SSL-verbinding (te herkennen aan het hangslotje en webadres dat begint met https). De betalingen verlopen veilig en snel via via Mollie.
Betalen bij Wol zo Eerlijk kan op de volgende manieren:
- iDeal
- Bancontant/Mister Cash
- SOFORT Banking
- Creditcard
- KBC/CBC-betaalknop
- PayPal
- Klarna ‘betaal later’
iDeal
Gebruik je internetbankieren en ben je klant bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of van Lanschot? Dan kun je iDEAL kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
Bancontant/Mister Cash
Gebruik je internetbankieren bij een bank in België? Dan kun je Mister Cash kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
SOFORT Banking
Met SOFORT Banking kun je betalen als je een rekening voor Internetbankieren hebt in een van de volgende landen: België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De daadwerkelijke betaling vindt plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.
Creditcard
Je kunt betalen met creditcards van o.a. MasterCard en Visa van Nederlandse aanbieders. De daadwerkelijke betaling vindt plaats in de vertrouwde omgeving van jouw creditcard-maatschappij.
KBC/CBC-betaalknop
Via de KBC/CBC-betaalknop kun je als klant van de Belgische banken KBC en CBC je online aankopen eenvoudig betalen via jouw vertrouwde online bankomgeving.
PayPal
Heb je een PayPal account? Dan is PayPal een gemakkelijke en vertrouwde betaalmogelijkheid. Selecteer PayPal bij het afrekenen en je wordt gevraagd in te loggen op jouw account om de betaling te bevestigen. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van jouw PayPal account.
Kies je voor PayPal, dan betaal je een bijdrage aan de transactiekosten van 2%.
Klarna ‘betaal later’
Met ‘Betaal later’ betaal je je bestelling achteraf zodra je deze hebt ontvangen en besloten hebt deze te houden. Je ontvangt een factuur van Klarna en betaalt dan ook rechtstreeks aan Klarna, wanneer het jou goed uitkomt tijdens de betaaltermijn van 14 dagen. N.B. de factuur van Wol zo Eerlijk (die als bijlage wordt verzonden in de mail van Wol zo Eerlijk waarin staat dat jouw bestelling is afgerond) hoef je dus niet te betalen!
Kies je voor Klarna ‘betaal later’, dan betaal je een bijdrage aan de transactiekosten van €1,95
Annuleren
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je je daarna? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze annuleren. Omdat er tijd en kosten worden gestoken in het verwerken van een annulering, brengt Wol zo Eerlijk een standaard bedrag van €1,95 per geannuleerde bestelling in rekening. Dit wordt verrekend bij het terugstorten van jouw geld.
Wijzigen bestelling
Heb je een bestelling geplaatst, maar bedenk je vrij snel dat je nog een wijziging wilt aanbrengen of bijvoorbeeld nog iets anders wilt bestellen zonder twee keer verzendkosten te betalen? Zolang je nog geen bericht hebt ontvangen dat jouw bestelling is verwerkt, kun je deze wijzigen. Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met Wol zo Eerlijk.
Verzendkosten Nederland
- gratis verzending bij bestellingen vanaf €100,-
- €5,95 bij bestellingen onder de €100,-
Voor verzending binnen Nederland, waarbij je pakket op je huisadres wordt bezorgd, betaal je standaard een bedrag van €5,95 als bijdrage aan de verpak- en verzendkosten; voor bestellingen boven de €100,- neemt Wol zo Eerlijk de verzendkosten voor haar rekening. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten België en Duitsland
- gratis verzending bij bestellingen vanaf €100,-
- €8,95 bij bestellingen onder de €100,-
Voor bestellingen die naar België of Duitsland worden verzonden, betaal je standaard een bedrag van €8,95 als bijdrage aan de verpak- en verzendkosten. Voor bestellingen boven de €100,- neemt Wol zo Eerlijk de verzendkosten voor haar rekening!
Wol zo Eerlijk heeft er alle belang bij dat jouw bestelling zo snel en zo zorgvuldig mogelijk bij jou wordt bezorgd. Voor bezorging wordt samengewerkt met PostNL, DHL en DPD. Bij het bepalen van de bezorgdienst houden we rekening met verschillende factoren, zoals drukte, transportkosten en gewicht.
Verzendkosten overige landen
Europa zone 1
Een gemiddeld verzendtarief van €15,95 (incl. BTW) – afhankelijk van de in dat land gehanteerde BTW tarieven – geldt voor onderstaande landen:
- Denemarken
- Frankrijk
- Hongarije
- Italië
- Luxemburg
- Oostenrijk
- Polen
- Portugal
- Slowakije
- Spanje
- Tsjechië
Europa zone 2
Een gemiddeld verzendtarief van €20,95 (incl. BTW) – afhankelijk van de in dat land gehanteerde BTW tarieven – geldt voor onderstaande landen:
- Estland
- Finland
- Ierland
- Letland
- Litouwen
- Slovenië
- Zweden
Europa zone 3
Een gemiddeld verzendtarief van €24,95 (incl. BTW) – afhankelijk van de in dat land gehanteerde BTW tarieven – geldt voor onderstaande landen:
- Bulgarije
- Cyprus
- Griekenland
- Kroatië
- Malta
- Roemenië
Rest van de wereld
Voor landen buiten de EU geldt een vast verzendtarief van €35,95 (geen BTW).
Verenigd Koninkrijk: sinds het Verenigd Koninkrijk niet langer deel uitmaakt van de Europese Unie, zijn de belasting-regels tusen de EU en het VK flink veranderd. Om goederen te kunnen verzenden van Nederland naar het VK heeft Wol zo Eerlijk een Brits BTW-nummer nodig. Het aanvragen daarvan is complex en tijdrovend. Bovendien is het nog volstrekt onduidelijk wat de administratieve en financiële gevolgen zijn voor de Nederlandse ondernemer. Om die reden is het op dit moment niet mogelijk om bij ons te bestellen vanuit het VK. We zoeken naar een oplossing om onze klanten in het VK in de toekomst wel weer te kunnen bedienen. Onze excuses voor de situatie.
Verzending & Levertijden
We doen ons uiterste best om jouw bestelling zo snel mogelijk te verwerken. Bestellingen worden binnen 1-3 werkdagen verzonden. Je ontvangt hierover bericht per mail. Mocht er om één of andere reden een langere levertijd van toepassing zijn, neemt Wol zo Eerlijk hierover zo snel mogelijk nadat je besteld hebt contact met je op. Voor de uiteindelijke leverdatum is Wol zo Eerlijk ook afhankelijk van de snelheid van de verschillende pakketdiensten. Normaal gesproken bezorgen die de volgende werkdag. Rond de feestdagen kunnen bezorgdiensten vertragingen oplopen; hou hier rekening mee als je in zo’n drukkere periode een bestelling plaatst.
Indien je een bestelling plaatst met 1 of meerdere producten ‘in nabestelling’, wordt de gehele bestelling (dus ook eventueel door jou bestelde producten die wel gewoon op voorraad zijn) pas verzonden zodra de bestelling compleet is. Neem bij twijfel of onduidelijkheid hierover contact op met Wol zo Eerlijk.
Verder gelden aangepaste levertijden tijdens bijvoorbeeld vakantie of ziekte (Wol zo Eerlijk is een eenmanszaak); indien van toepassing staan deze tijdelijke wijzigingen vermeld op de afrekenpagina (in de groene box).
Digitale patronen
De digitale patronen die je bij Wol zo Eerlijk kunt aanschaffen, zijn te verdelen in 2 soorten:
1) direct te downloaden
2) digitale verzending
1) ‘direct te downloaden’ patroon
Nadat je dit patroon hebt besteld en betaald, krijg je de bevestiging hiervan per mail. In dit bericht staat een direct link naar het te downloaden patroon. Dit zijn patronen die je rechtstreeks van wol zo Eerlijk koopt. Als je een account aanmaakt tijdens het bestellen (dus niet als gast afrekenen), kun je het patroon bovendien terugvinden in je account , onder ‘downloads”.
2) ‘digitale verzending’ patroon
Voor alle patronen waar ‘digitale verzending’ bij staat, geldt dat Wol zo Eerlijk ze per stuk voor jou aanschaft bij Ravelry. Dit betekent dat de bestelling van jouw patroon handmatig verwerkt moet worden. De afzender van deze mails is ‘Ravelry Downloads’. Hou rekening met een verwerkingstijd van gemiddeld 1 werkdag (meestal sneller); Wol zo Eerlijk is een eenmanszaak. Mocht je zelf een Ravelry account hebben (niet noodzakelijk), geef dan bij de bestelling eventueel jouw Ravelry naam door. Dan wordt het patroon ook toegevoegd aan jouw Ravelry bibliotheek.
N.B. voor deze patronen geldt dus dat ze niet terug te vinden zijn in je Wol zo Eerlijk account onder downloads.
Mocht je problemen hebben bij het downloaden van patronen, aarzel dan niet om contact op te nemen met Wol zo Eerlijk.
Ruilen
Omruilen is bij ons helaas niet mogelijk. Ben je op zich wel tevreden met je bestelling, maar wil je een artikel bijvoorbeeld in een andere kleur of maat hebben? Stuur dan je product(en) retour voor een terugbetaling volgens de instructies die staan beschreven onder het kopje ‘retourneren’ hieronder. Om het product van je (nieuwe) keuze te ontvangen, plaats je een nieuwe bestelling. Op die manier komt het vervangende artikel zo snel als mogelijk naar je toe!
Retourneren
Instructies
Ben je toch niet zo blij met je aankoop? Stuur het retour en je krijgt gewoon je geld terug. Hier volgt de retourprocedure stap voor stap:
Stap 1: je meldt je retour aan
Meld jouw retouraanvraag binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling schriftelijk aan bij Wol zo Eerlijk (per mail of via het contactformulier). Je ontvangt dan van Wol zo Eerlijk een retournummer. Vanaf dat moment krijg je nogmaals 14 dagen de tijd om je product terug te sturen.
Stap 2: je vult het retourformulier in
Download het herroepingsformulier, waarop je de details van jouw retourzending kunt invullen (je mag hiervoor ook de pakbon gebruiken, zolang je maar duidelijk alle gegevens van het herroepingsformulier overneemt). Vermeld duidelijk het retournummer op het formulier.
Stap 3: je stuurt het pakket retour
Pak de producten zorgvuldig in en stuur deze samen met het formulier retour aan:
Wol zo Eerlijk
Brinkstraat 2A
9481 BJ Vries
N.B. De kosten voor het retourneren zijn voor jou. Ook de verantwoordelijkheid voor het terugzenden ligt bij jou: het is raadzaam om voor traceerbare (eventueel aangetekende) pakketpost te kiezen.
Stap 4: je krijgt je geld terug!
Zodra jouw retourzending in goede orde ontvangen is, wordt deze gecontroleerd en verwerkt. Je ontvangt van Wol zo Eerlijk een bevestiging per mail hierover. Je krijgt je geld uiterlijk binnen 14 dagen terug op je rekening gestort (in de praktijk meestal sneller).
Voorwaarden
Bij voorkeur stuur je de producten in zoveel mogelijk originele staat en verpakking terug. In het geval er schade aan een product is ontstaan, zal er waardevermindering toegepast worden. Dit betekent dat niet het volledige aankoopbedrag zal worden uitgekeerd.
Vergoeding
Stuur je de gehele bestelling retour, dan betaalt Wol zo Eerlijk jou het volledige aankoopbedrag terug, dus ook de verzendkosten die je (eventueel) hebt betaald voor het laten bezorgen van je bestelling. Alleen de kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening. Stuur je slechts een deel van jouw bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van dat deel van de bestelling teruggestort op je rekening. Stuur je slechts een deel van je bestelling terug en is de waarde van het deel van de bestelling dat je houdt onder de €100,- (drempel gratis verzending)? Dan worden de verzendkosten in mindering gebracht op het retourbedrag. Je krijgt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, mits het product inmiddels in goede orde retour ontvangen is. De kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening.
Uitzonderingen
Er gelden uitzonderingen op het herroepingsrecht:
- Maatwerk. De naam zegt het al : maatwerk producten worden ‘op maat gemaakt’ voor de klant en kunnen zodoende niet geretourneerd worden. Dit zijn producten die niet in de standaard collectie zitten, zoals bijvoorbeeld voor verloopgaren in een afwijkende kleurencombinatie naar wens van de klant.
- Patronen. Op haak- en breipatronen rust copyright. Eenmaal aangeschaft kunnen deze zodoende niet geretourneerd worden. Dit geldt zowel voor digitale als papieren exemplaren.
WebwinkelKeur
Wol zo Eerlijk is WebwinkelKeur gecertificeerd. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Bij deze door WebwinkelKeur gecertificeerde webwinkel heb jij als klant de zekerheid dat:
✓ Contactinformatie goed vindbaar is en door WebwinkelKeur gecontroleerd is
✓ Je gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ WebwinkelKeur kan bemiddelen bij geschillen
✓ Je echte klantbeoordelingen over Wol zo Eerlijk kunt delen en bekijken
✓ Wol zo Eerlijk heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode