Bestellen en Betalen

Bestellen

Bestellen bij Wol zo Eerlijk is eenvoudig:

1. Selecteer de gewenste producten, wijzig eventueel het aantal (met plus en min knop) en klik op de button ‘in winkelmand’.
Je wordt nu automatisch naar het winkelmand overzicht gestuurd.

2. Controleer of je winkelmand klopt, wijzig eventueel aantallen en klik op ‘winkelmand bijwerken’. Wil je nog meer producten toevoegen, kies dan voor ‘verder winkelen’. Wil je je bestelling afronden? Vul een eventuele kortingscode in en kies de gewenste verzendmethode. Onderaan komt nu het totaalbedrag van de bestelling te staan, inclusief eventuele verzendkosten. Om verder te gaan, klik op ‘doorgaan naar afrekenen’.

3. Vul op het volgende scherm je persoonlijke gegevens in en voer het adres in waar de bestelling naartoe moet worden verzonden. Eventuele aanvullende opmerkingen kun je kwijt in het veld ‘extra informatie’.

4. Kies vervolgens onderaan de pagina de gewenste betaalmethode.

5. Lees de algemene voorwaarden van Wol zo Eerlijk en vink het vakje aan als je hiermee akkoord gaat.
Wanneer je op ‘Bestelling plaatsen’ klikt, wordt de bestelling geplaatst. Je gaat hiermee een betaalverplichting aan.

Betalen

Bij Wol zo Eerlijk heb je keuze uit vele betaalmethodes, ook wanneer je vanuit het buitenland wilt bestellen. Betalen bij Wol zo Eerlijk kan op de volgende manieren:

  • iDeal
  • Bancontant/Mister Cash
  • SOFORT Banking
  • Creditcard
  • PayPal

iDeal

Gebruik je internetbankieren en ben je klant bij ABN AMRO, ASN Bank, ING, Knab, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank of van Lanschot? Dan kun je iDEAL kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.

Bancontant/Mister Cash

Gebruik je internetbankieren bij een bank in België? Dan kun je Mister Cash kiezen als betaalwijze. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.

SOFORT Banking

Met SOFORT Banking kun je betalen als je een rekening voor Internetbankieren hebt in een van de volgende landen: België, Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. De daadwerkelijke betaling vindt plaats in de vertrouwde omgeving van de website van de bank.

Creditcard

Je kunt betalen met creditcards van o.a. MasterCard en Visa van Nederlandse aanbieders. De daadwerkelijke betaling vindt plaats in de vertrouwde omgeving van jouw creditcard-maatschappij.

PayPal

Heb je een PayPal account? Dan is PayPal een gemakkelijke en vertrouwde betaalmogelijkheid. Selecteer PayPal bij het afrekenen en je wordt gevraagd in te loggen op jouw account om de betaling te bevestigen. De daadwerkelijke betaling vindt daarna plaats in de vertrouwde omgeving van jouw PayPal account.

Verzending & Levering

Verzenden

Verzendmethode

Wol zo Eerlijk is groot voorstander van recycling en doet zodoende aan hergebruik van verpakkingsmaterialen. Alleen als er geen geschikt te hergebruiken materiaal voorradig is, zal jouw bestelling in een nieuwe doos worden verzonden. Om zoveel mogelijk te voorkomen dat jouw pakje in beschadigde staat wordt afgegeven, worden bestellingen met de grootst mogelijke zorg verpakt (met recycleerbaar papier).  De meeste bestellingen worden verzonden als pakketpost met thuisbezorging of als brievenbuspakje, in samenwerking met DHL en PostNL, altijd met track & trace code. In sommige gevallen worden bestellingen verzonden als brievenbuspost (zonder track & trace code).

Verzendkosten

Overzicht verzendkosten binnen Nederland

€2,75 briefpost zonder track & trace
€3,75 brievenbuspakje met track & trace
€4,75 pakketpost – thuisbezorgd –  met track & trace

Bestellingen boven €75,- worden gratis thuisbezorgd. Wol zo Eerlijk neemt in dat geval de verzendkosten voor haar rekening.

Pakketpost

Voor het verpakken en verzenden van pakketpost betaal je binnen Nederland een standaard bedrag van €4,75. Je bestelling wordt thuis bezorgd door DHL of PostNL. Bestellingen boven de €75,- worden binnen Nederland gratis thuis bezorgd. Alle pakketpost wordt verzonden met track & trace code.

Brievenbuspakje

Sommige producten, zoals bijvoorbeeld Knit Affair naaldenkokers, JUL Designs shawl pins en het merendeel van de HiyaHiya collectie (zoals lossen naaldpunten) worden verzonden als PostNL brievenbuspakje met track & trace code. Hiervoor wordt een tarief van €3,75 berekend.

Briefpost

Voor enkele producten geldt dat ze binnen Nederland als brievenbuspost verzonden kunnen worden: stekenmarkeerders, punnikgereedschap en een deel van de HiyaHiya collectie (zoals losse kabels en kabelstoppers). Bestel je uitsluitend producten uit deze categorieën, dan wordt een bedrag voor briefpost berekend van €2,75. N.B. verzending op deze wijze is zonder track & trace code.

Informatie over verzending buiten Nederland, vind je onder het kopje ‘Verzenden naar het buitenland’.

Afhalen op afspraak

Woon je in de buurt (Wol zo Eerlijk is gevestigd in Vries) en wil je verzendkosten besparen? Je kunt je bestelling ook afhalen op afspraak. Klik tijdens het afrekenproces ‘afhalen op afspraak’ aan en geef alvast in het opmerkingen-veld aan of je voorkeur hebt voor een specifieke dag of dagdeel. Nadat je jouw bestelling hebt geplaatst en afgerekend, neemt Wol zo Eerlijk contact met je op voor het inplannen van een definitieve afspraak.

Levertijden

*) Let op: bestellingen geplaatst in de periode 22 t/m 27 april worden i.v.m. vakantie pas verwerkt  en verzonden op vrijdag 28 april. Bij voorbaat dank voor je begrip en geduld.

Nadat de betaling ontvangen is, wordt jouw bestelling normaal gesproken binnen 1-2 werkdagen* verzonden. Bestellingen die op werkdagen vóór 15.00 uur worden geplaatst, worden meestal nog diezelfde dag verzonden. Je ontvangt hierover bericht per mail. Mocht er om een andere reden een langere levertijd van toepassing zijn, neemt Wol zo Eerlijk hierover zo snel mogelijk nadat je besteld hebt contact met je op. Voor de uiteindelijke leverdatum is Wol zo Eerlijk ook afhankelijk van de snelheid van de verschillende pakketdiensten. Normaal gesproken bezorgen die binnen 1 tot 2 werkdagen. Rond de feestdagen kunnen bezorgdiensten vertragingen oplopen; hou hier rekening mee als je in zo’n drukkere periode een bestelling plaatst.

Verzenden naar het buitenland

België

Voor het verpakken en verzenden van bestellingen die naar België worden verzonden geldt een standaard tarief van €7,75.

Overige landen

Bestellen via de webshop kan – behalve vanuit Nederland en België – ook vanuit Duitsland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Engeland en Zweden. Hiervoor geldt een standaard tarief van €12,75.

Bestellen vanuit andere dan bovengenoemde landen, is nog niet mogelijk via de webshop. Om vanuit de overige landen te bestellen, stuur je een email met je wensen via het contactformulier. Je ontvangt dan een prijsopgave op maat. Voor internationale bestellingen, zie ook de pagina international orders.

Ruilen & Retourneren

Ruilen

Heb je toch de verkeerde keuze gemaakt en wil je je bestelling ruilen? Stuur dan je product(en) retour volgens de instructies die staan beschreven onder het kopje ‘retourneren’ hieronder. Om het product van je (nieuwe) keuze te ontvangen, plaats je een nieuwe bestelling.

Retourneren

Instructies

Wol zo Eerlijk geeft je ruimschoots de tijd om na te denken over je aankoop: je hebt 30 dagen bedenktijd! Ben je toch niet zo blij met je aankoop? Je kunt dit binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling melden bij Wol zo Eerlijk (per mail/contactformulier of telefonisch). Je ontvangt dan per omgaande verdere instructies over hoe je het product retour kunt zenden. Vanaf dat moment krijg je nog eens 14 dagen de tijd om je product terug te sturen. De kosten voor dit retourneren zijn voor jou. Ook de verantwoordelijkheid voor het terugzenden ligt bij jou: het is raadzaam om voor traceerbare pakketpost te kiezen.

Voorwaarden

Er wordt wel van je gevraagd om producten in originele staat en verpakking terug te sturen. Bekijk producten gerust zoals je dat in de winkel zou doen. Voorbeeld: haal een bol garen uit de doos, bekijk, voel en ruik, maar scheur het wikkel er niet af, knip geen draadjes af en ga er niet mee zitten breien of haken (Algemene voorwaarden, artikel 7.1). Verder wordt er van je gevraagd om garens niet in een rokerige ruimte te bewaren. Garen met een rooklucht is ongeschikt voor verkoop en kan om die reden niet geretourneerd worden (Algemene voorwaarden, artikel 10.3).

Vergoeding

Stuur je de gehele bestelling retour, dan betaalt Wol zo Eerlijk jou het volledige aankoopbedrag terug, dus ook de verzendkosten die je (eventueel) hebt betaald voor het laten bezorgen van je bestelling. Stuur je slechts een deel van jouw bestelling retour, dan krijg je alleen het aankoopbedrag van dat deel van de bestelling teruggestort op je rekening. Je krijgt het bedrag binnen 14 dagen teruggestort op je rekening, mits het product inmiddels in goede orde retour ontvangen is. Alleen de kosten voor het retour zenden zijn voor jouw eigen rekening.

Uitzonderingen

Er geldt één uitzondering op het herroepingsrecht: Wenskleuren Verloopgaren. Deze Wenskleuren Verloopgarens worden vervaardigd en geleverd volgens specificaties van jou als klant. De keuze van de kleuren, de volgorde en de verhoudingen, gebeuren op basis van individuele keuzes van jou als consument. Dit wordt beschouwd als maatwerk. Om die reden zijn bollen Wenskleuren Verloopgaren  uitgesloten van herroepingsrecht. Met andere woorden; komen niet in aanmerking voor retour (Algemene Voorwaarden, artikel 10.2).

Webwinkel Keurmerk

WebwinkelKeur

Wol zo Eerlijk is WebwinkelKeur gecertificeerd. WebwinkelKeur is het keurmerk dat meer transparantie en veiligheid brengt in de markt van het online winkelen. Het WebwinkelKeur staat voor betrouwbare klantvriendelijke webwinkels. Bij deze door WebwinkelKeur gecertificeerde webwinkel heb jij als klant de zekerheid dat:

✓ Contactinformatie goed vindbaar is en door WebwinkelKeur gecontroleerd is
✓ Je gebruik kunt maken van je 14 dagen bedenktijd (bij Wol zo Eerlijk zelfs 30 dagen!)
✓ Je jouw geld binnen 14 dagen na retour terug hebt
✓ Prijzen duidelijk vermeld staan
✓ WebwinkelKeur kan bemiddelen bij geschillen
✓ Je echte klantbeoordelingen over Wol zo Eerlijk kunt delen en bekijken
✓ Wol zo Eerlijk heeft ingestemd met de WebwinkelKeur gedragscode

Klachten & Defecten

Klachten

Heb je klachten over producten die je gekocht hebt bij Wol zo Eerlijk? We stellen het zeer op prijs als je je klacht eerst kenbaar maakt bij Wol zo Eerlijk. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van Wol zo Eerlijk. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om je geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het je vrij om je klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Defecten

Hoewel Wol zo Eerlijk haar uiterste best doet alle bestellingen zo zorgvuldig mogelijk te verpakken, kan nooit voorkomen worden dat er onderweg iets met jouw pakje gebeurt. Mocht jouw bestelling bij aflevering door de pakketdienst beschadigd zijn, neem dit pakket dan niet aan of vraag de bezorger uitdrukkelijk schriftelijk melding te maken van de beschadigde doos. Neem daarna direct contact op met Wol zo Eerlijk om het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Ook wanneer je bij het uitpakken van je bestelling constateert dat de inhoud beschadigd is, maak hier dan foto’s van en neem dan zo snel mogelijk contact op met wol zo Eerlijk.

Contact met de klantenservice?

captcha

Om spam te voorkomen vragen wij je om bovenstaande code over te typen.

(* = altijd invullen)